Arabieren hebben genoeg van de ‘ondankbare’ Palestijnen!

Scènes van Palestijnen die vlaggen van de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) verbranden
  • Het is stom de vlag van mijn land in brand te steken en te willen dat ik je groet.’ – Dr. Waseem Yousef, academicus uit Emirati, op Twitter.
  • “Als ik zie dat de vlag van mijn land door sommige Palestijnen wordt verbrand vanwege het vredesverdrag met Israël, bied ik mijn excuses aan elke Israëlische man aan als ik hem in het verleden beledigd heb.” – Dr. Waseem Yousef.
  • “Stel je voor dat Saoedi-Arabië in slechts 17 jaar 6 miljard dollar aan [de Palestijnen] en de VAE 2,5 miljard dollar heeft betaald. Dit betekent dat we het in 40 jaar over niet minder dan 20 miljard dollar hebben. Ik verwacht dat als we dit geld aan Israël hadden uitgegeven. , zouden de mensen zich tot de islam hebben bekeerd. ” – Van een aan de VAE gelieerd account op Twitter.
  • De krachtige veroordeling van de Palestijnse leiders van de VAE en andere Arabische staten die de normalisatie met Israël steunen, heeft ook veel Arabieren ertoe aangezet de kwestie van financiële corruptie van de Palestijnse leiders aan de orde te stellen. Sommige inwoners van de Golf wezen erop dat de persoonlijke fortuinen van Hamas-leiders Ismail Haniyeh en Khaled Mashaal minstens $ 9 miljard waard zijn, terwijl anderen beweerden dat de persoonlijke rijkdom van Mahmoud Abbas wordt geschat op $ 200 miljoen.

Uit een vorig jaar gepubliceerde opiniepeiling bleek dat 80% van de Palestijnen het gevoel heeft dat ze in de steek zijn gelaten door de Arabische landen. Afgaande op de reacties van veel Arabieren op de Palestijnse campagne van opruiing tegen Arabische regeringen die vrede met Israël zoeken, is het veilig om aan te nemen dat dit percentage sterk zal stijgen.

De Palestijnen zijn goed in het maken van vijanden, en deze keer lijkt het erop dat ze enorm succesvol zijn geweest in het verdienen van zowel de toorn als de afkeer van een groot aantal Arabieren. In dit tempo zullen de Palestijnen snel wakker worden en ontdekken dat ze meer steun hebben in China en Europa dan in hun eigen achtertuin.

Lees hier het hele artikel:

https://www.gatestoneinstitute.org/16373/arabs-ungrateful-palestinians