EEN BEKNOPTE INLEIDING IN DE ECONOMIE VAN DE CENSUUR (deel 1 en 2)

DEEL 1:

Afbeeldingsresultaat voor censuur

Afbeeldingsresultaat voor censuur

(Door: Petra de Geus)

De islamiseringsmachine draait op volle toeren. De balans van de Ramadan is opgemaakt. Pegida heeft van zich doen spreken en de Eindhovense burgemeester heeft laten zien hoe het er met Nederland voor staat: de straat regeert. En terwijl de zwembaden overspoeld worden met “jongeren” van Marokkaanse komaf werd Wilders weer veroordeeld, terwijl zijn doodsbedreiger werd vrijgesproken. Minder, minder, minder hypocrisie! De islamisering schrijdt met rasse schreden voort, in Nederland, maar ook in Frankrijk, Duitsland, Engeland, Zweden en noem maar op. Demografisch, politiek, juridisch en financieel. Waar is Tommy Robinson? Ook opnieuw voor het gerecht! De spanningen met Iran lopen op. Gelukkig is er ook hoop. Salvini bewaakt de zee. Orbán en Trump zijn er ook nog.

De islamisering is geen op zichzelf staand proces. Zij is slechts mogelijk door de steun van elites – regeringen, bedrijven en internationale organisaties. Een van de mechanismen waarvan zij zich bedienen is de politieke correctheid en in het verlengde daarvan censuur. Islamisering is niet enkel een fysieke strijd, maar ook een strijd van ideeën. Die vormen zich in verschillende velden, zoals in kunst. In dit artikel wil ik kijken hoe politieke correctheid, of meer specifiek, hoe censuur in de praktijk van de kunstwereld werkt. Ik doe dit aan de hand van enkele artikelen en video’s die allen op internet te vinden zijn.

Giulio Meotti schrijft in zijn artikel The West’s Politically Correct Dictatorship (www.gatestoneinstitute.org december 2016 ) over hoe de politieke correctheid ons er van afhoudt om het echte probleem, de radicale islam, te adresseren.

Volgens de regisseur David Cronenberg is deze attitude een van de dodelijkste ideologische posities van de 21e eeuw. Het is volgens hem niet enkel bekrompen en belachelijk, maar het maakt ons blind voor de radicale islam die onze mentale en culturele defensie ondermijnt.

juni 2019
(voor www.ejbron.wordpress.com)

https://ejbron.wordpress.com/2019/07/06/een-beknopte-inleiding-in-de-economie-van-de-censuur-deel-1/

DEEL 2:

Lees hier deel 2: https://ejbron.wordpress.com/2019/07/07/een-beknopte-inleiding-in-de-economie-van-de-censuur-deel-2/

Gaat U maar rustig slapen”, was de boodschap van Colijn aan de burgers in mei 1940. De volgende ochtend werd Rotterdam gebombardeerd. De regering vluchtte naar Londen en de bevolking bleef hulpeloos achter voor de vijand. Het zal nu niet anders gaan. De regering zal zich in naam manhaftig opwerpen als strijder voor een eerlijk en prachtig land – het breekbare vaasje. En met het stoere vocabulaire van iemand wiens koffers al gepakt staan, zal zij alle vormen van censuur op de koppen van haar autochtone bevolking beuken. Hoe dichter haar einde nadert, des te harder zij tekeergaat als de spreekwoordelijke kat in het nauw. Onze leiders zijn misleiders.

Leve een Vrij Nederland!

Door:
Petra de Geus (juni 2019)
(voor www.ejbron.wordpress.com)