EEN TRIEST KLASJE MET AMATEUR TONEELSPELERS!

De spelers in de Formatieklucht zijn weer terug van vakantie.
Ze hebben hun hoofden leeggemaakt, las ik ergens.
Dat zal dan wel gauw gebeurd zijn geweest, want zoveel zat er nu ook weer niet in volgens mij. Behalve één ding dan, waarover straks.
En nu? Nu blijkt direct al hoe klungelig ze weer aan de gang zijn gegaan.

Twee voorbeelden:
– Gezwets van Pechtold (D’66) tegenover Segers (CU), over het uitruilen van ‘principes’ bijvoorbeeld.
Zo van: “Als jij dít laat vallen, laat ik dát vallen, maar dan moet je me wel mijn gang laten gaan met weer wat anders”
– Aanmatigend gedrag van big loser Asscher (PvdA), die een door het aftredende kabinet vast te stellen begroting voor 2018 niet wil ondertekenen, als hij de leraren niet mag paaien met een paar tientjes salarisverhoging.

Alsof je rondloopt in een kleuterschool.
Dit gaat het niet worden, Dames en Heren.
En als het tóch wat zou worden dan hebben we te maken met een kabinet waarvan de houdbaarheidsdatum normaal gesproken niet al te ver in de toekomst ligt.
Tenzij men natuurlijk blijft sjoemelen, liegen en bedriegen, zoals we inmiddels al vele jaren hebben meegemaakt. Bij een overwegend slapende bevolking zou dat nog kunnen lukken ook naar ik vrees.

De vakantiegangers hebben overigens één zaak niet uit hun hoofd kunnen krijgen.
Een nogal grote zaak. De zaak van anderhalf miljoen.
Namelijk de gedachte dat men tot alle prijs wil vermijden om bij de PVV aan te kloppen.
Dat zou de formatie in een stroomversnelling kunnen brengen.
Maar de kluchtspelers blijven liever klungelig en anti-democratisch bezig dan dat ze een wat realistischer politiek zouden moeten gaan spelen.

Arm Nederland! Wat heb je jezelf toch aangedaan op 15 maart 2017…….

Frans Brassens
10 augustus 2017

