Haha! Euforische Geert Wilders lacht PvdA keihard uit. ‘Het Asscher-effect: -1 in de peilingen’

Ondanks al die “Wishful thinking” nepberichten dat de PVV enorm is gezakt in de peilingen, zoals hier: (http://frontbencher.nl/pvv-zakt-7-zetels-uitsluiting-rutte/), blijkt dat de PVV kiezers meer ooit dan gemotiveerd zijn om op de PVV te stemmen! Lees dit maar:    

http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/01/pech-voor-raaskaller-rutte-nederland-gelooft-niet-meer-in-zijn-verkiezingsbeloftes-ook-niet-dat-hij-pvv-uitsluit/ 

Laten we eerst maar kijken naar de meest recente peiling van EenVandaag. Daaruit blijkt dat de PVV stabiel de grootste blijft (met 29 zetels). De VVD moet genoegen nemen met zes zetels minder (23). Dat is op zich al hilarisch genoeg, maar het wordt pas echt lachwekkend als je naar de tussenstand voor de PvdA kijkt. Asscher en co staan namelijk op een schamele 11 zetels.

Peiling 2017

peiling2017

Voor Geert Wilders is dit — geheel terecht — aanleiding om de PvdA even lekker belachelijk te maken. Het ‘Asscher-effect’ blijkt niet-bestaand te zijn. Of, nou ja, eigenlijk klopt dat niet helemaal: het effect is namelijk negatief. Zoals Donald Trump ongetwijfeld zou zeggen: losers!

En zo worden de peilingen met de week vermakelijker. De PVV wordt door Jan en allemaal (lees: de leden van het establishment en het partijkartel) uitgesloten, maar de enigen die daar last van hebben zijn zij zelf. In slechts een paar jaar tijd is de PvdA verworden tot een irrelevant randpartijtje dat nog geen deuk in een pak boter kan slaan.

Zo ook dus Rutte’s belofte dat hij echt niet met Geert Wilders een regering gaat vormen als de kiezer gesproken heeft op 15 maart. Dat toonde AVROTROS-programma EenVandaag vandaag aan. Op zich is het wonderlijk dat nog altijd 33% Rutte wél gelooft, maar een meerderheid van alle Nederlanders ziet de VVD-lijsttrekker inmiddels aan voor wat hij is: een notoir onbetrouwbaar persoon.

belofte-rutte

http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/01/haha-euforische-geert-wilders-lacht-pvda-keihard-uit-het-asscher-effect-1-in-de-peilingen/

Advertenties