DONORPAS

donorpas

Vanmorgen word ik onaangenaam verrast met een mailing van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Zonder dat ik dat gevraagd heb, ontvang ik een donorpasje. Toch sta ik per 10 november 2016 mijn organen en weefsels niet af, volgens het bijgeleverde pasje. Op mijn pasje staat ‘Keuze 2’ ingevuld. Dat klopt, want ik heb me afgemeld een aantal weken geleden, omdat ik weiger mij iets te laten opdringen.

Als ik geen pasje bij me heb wanneer me iets overkomt, ben ik dan toch automatisch donor? Nee, vertelt het Ministerie, de arts zal altijd checken. Waarom hebben we dan een pasje? Omdat zo zegt de Transplantatiestichting;”..is bedoeld om later nog eens na te kunnen kijken wat je ook alweer had vastgelegd.” Dat geeft direct aan hoe intelligent de bedenkers de gewone burger inschatten.

RP: hopelijk niet ter vervanging van de ‘ouderen-pil’ of als een anti-reanimatie bewijs…

 

https://fenixx.org/2016/10/15/donorpasjesregen-van-ministerie-vws-reikt-verder/