Volg je eigen agenda, niet die van hun

EEN ARTIKEL WAARBIJ IEDEREEN MET EEN GEZOND VERSTAND, ZICH MOET AFVRAGEN HOE HET MOGELIJK IS DAT WIJ DIT ZOVER HEBBEN LATEN KOMEN!

OpinieZ

In deze column ga ik het met enige schroom over ‘wij’ en ‘ons’ hebben. Ik spreek liever niet namens een ander. Maar nu moet het toch even. Ik weet het. WIJ impliceert meteen ZIJ en voor je het weet ben je een wij-zij-denker. Foute boel. Toch waag ik het erop.

Ik vind namelijk dat wij veel te weinig geloven in eigen kracht. Wie ‘wij’ zijn, maak ik in dit stuk duidelijk.

Elke dag gebeurt er wel iets in ons land waarvan wij zeggen: hoe is het in godsnaam mogelijk, wie heeft dit bedacht? Van Zwarte Piet tot Hagelslag, van ouderenzorg tot EU, van halal-zwemmen tot besmet verklaren, van vluchtelingen tot moslimhaat. Elke dag is er wel iemand die iets belachelijks doet of zegt in de media, waarvan wij roepen: wat denken ze wel, zijn ze helemaal gek geworden? Dit land is kapot!

Defensief
Dan spugen we in onze handen, scherpen…

View original post 459 woorden meer

