SAMSOM WEG EN AHMED ABOUTALED NIEUWE LIJSTTREKKER PVDA!

SAMSOM.WEG

Nu wordt de PvdA een echte Moslim-partij!

 PvdA-leider Diederik Samsom verlaat de politiek. Hij stelt zich niet opnieuw kandidaat voor de Tweede Kamer en wil geen minister of premier worden in een nieuw kabinet. Ahmed Aboutaleb, burgemeester van Rotterdam, wordt vrijwel zeker de nieuwe lijsttrekker van de PvdA.

Dat heeft Samsom vrijdagochtend laten weten op een persconferentie. Privéredenen liggen ten grondslag aan zijn beslissing om af te treden. Hij wil meer tijd aan zijn kinderen besteden. Samsom (45) was getrouwd en heeft twee kinderen. „Mijn motieven liggen thuis. Als ik door zou gaan en premier zou worden in 2017, zie ik mijn eigen kinderen niet opgroeien. Dat is het me niet waard. De politiek eist een zware tol van je privéleven.”

Samsom benadrukte dat het niet makkelijk is op te stappen „net nu het weer beter gaat met de PvdA en iedereen er weer in gelooft”. Maar dat Ahmed Aboutaleb klaar staat om hem op te volgen vergemakkelijkte zijn besluit, zei Samsom. „Hij lijkt me bij uitstek de premier die dit land de komende jaren nodig heeft.”

Volgens Samsom voerde hij al sinds januari 2015 „serieuze gesprekken” met Aboutaleb, voormalig staatssecretaris Sociale Zaken en Werkgelegenheid in het Kabinet Balkenende IV en sinds 2008 burgemeester van Rotterdam. Samsom: „De partij is altijd in staat om een goede opvolger te vinden. Ons verhaal staat als een huis en we hebben de laatste maanden enorm veel aan zelfvertrouwen en energie herwonnen.”

Komt bekend voor? Tja.

Werd groot succes.

Joost Niemöller

http://joostniemoller.nl/2016/05/brekend-pvda-leider-wouter-bos-verlaat-politiek/

