EEN ZONNESTRAALTJE VAN HOOP!

Ik las vandaag een stukje op de site van 1 van mijn FB vriendinnen, dat ik zo ontroerend vond, dat ik dit moest publiceren. (Ik zal wegens privacyredenen alleen haar voornaam vermelden).

Na al die ellende in de wereld is dit namelijk het zonnestraaltje van hoop. Een teken dat de menselijkheid nog niet helemaal verdwenen is!

Deel ook dit zonnestraaltje!

Vandaag in het centrum boodschapjes gedaan..
Kom ik de winkel uit en wordt ik aangeroepen door een zeer ziek uitziende.. sjoemelig geklede oude en kromgebogen man.. Ik kijk in zijn ogen en zag daarin een enorme goedheid en zachtheid.. Zijn handen en rug waren aangetast door artrose.. krom en stram.. Hij liep met een oude rollator een blauwitte sporttas, die zn beste tijd al had gehad. Ik denk dat deze man van Poolse afkomst kan zijn .. Maar heb hem dat niet gevraagd.

Hij vroeg om een eurootje.. zodat hij geld bij elkaar kan sprokkelen om 3 dagen onderdak te kunnen krijgen.. Helaas, ik had geen eurootjes meer, maar wel heel veel kleingeld. En dat heb ik hem gegeven. Hij dankte mij uitgebreid of ik hem 100 euro had gegeven.

Als dank, wilde hij mij een veldboeket geven, die hij net had geplukt. Eerst wilde ik het niet aannemen en zag de pijn in zijn ogen.. en heb de bloemen met dank aangenomen. Had je zijn ogen moeten zien!! Ze straalden… en dan die glimlach!! Of de zon doorbrak…..

We namen afscheid en ik ging weg. Achter mij hoorde ik hem nog roepen..” Dank u wel mevrouw.. God Bless You!!

Ik draaide mij om en zei ten hem God Bless You Too.. en weer die stralende glimlach van hem.. en ik werd heel stil en ontroerd van binnen….
God zend Engelen.. Aarde Engelen.. die mij laten zien, hoe goed wij het hebben en dat de armsten.. de Waardevolste Goedheid in hun hart hebben en van hieruit delen met ons….
Als men dit tenminste wil voelen en zien…

Op onderstaande foto mijn gekregen kado, waar ik zielsblij mee ben…
God Bless you dear old man.
You made my day…
Love you for it…

Brenda.

boeket

