BREKEND NIEUWS! NAVO zag: Oekraïense luchtafweer was geactiveerd bij overvliegen MH17.

UKRAINE-RUSSIA-CRISIS-POLITICS-MILITARY

Echt interessant wordt het waar Die Linke doorvraagt over de gegevens van de militaire radar. De fractieleden van Die Linke willen namelijk weten wat de vliegende AWACS radarsystemen van de NAVO hebben opgevangen over de oorzaak van het neerstorten van vlucht MH17. Twee AWACS toestellen waren op 17 juli in de lucht boven Polen en Roemenië.

De Duitse regering liet weten dat deze twee AWACS toestellen daar inderdaad vlogen. Ze hadden ook signalen van vlucht MH17 opgevangen, maar de Boeing 777 van Malaysia Airlines raakte om 14.52 uur Midden-Europese tijd buiten het bereik van de AWACS radar:
“Die Radaraufzeichnungen des Fluges MH-17 verlieren sich um 14.52 Uhr Mitteleuropäische Zeit mit Verlassen der MH-17 aus dem Aufklärungsbereich der AWACS-Luftfahrzeuge.”

De Duitse regering liet ook weten dat de uitgedraaide inhoud van de AWACS was doorgegeven aan de Nederlandse Onderzoeksraad. Overigens: interessant genoeg maakt de Onderzoeksraad van Veiligheid in haar voorlopige rapport er in de opsomming van de tot haar beschikking gestelde data geen melding van dat ze deze gegevens hebben.

Dan komen Die Linke echt tot de kern. Welke signalen van enig luchtafweersysteem zijn er door AWACS waargenomen in de omgeving van vlucht MH17? Een vraag waarvan je ook zou denken dat het antwoord onder de geheimhoudingsplicht zou vallen, maar dat blijkt dan ineens niet het geval!

De Duitse regering antwoordt dan namelijk dat er via het AWACS systeem zowel signalen van een luchtafweersysteem zijn opgevangen als een niet thuis te brengen radarsignaal. Dat luchtafweersysteem werd door de AWACS automatisch gerubriceerd als een ‘surface-to-air’ SA-3 raketsysteem, wat, zo zegt de regering, regelmatig in die omgeving wordt opgepikt:
“Die AWACS erfassten in ihrem Auffassungsbereich Signale von einem Flugabwehrraketensystem sowie ein weiteres durch AWACS nicht zuzuordnendes Radarsignal. Das Flugabwehrsystem wurde durch AWACS automatisiert als „Surface to Air-Missile“ SA-3 klassifiziert, ein in der gesamten Region routinemäßig erfasstes Signal.”
In oktober 2010 kondigde de Oekraïense fabriek Aerotechnica aan dat het land nu de beschikking had over een gemoderniseerde versie van de S-125. Die werd de S-125-2D Pechora genoemd.

En de radar van het Oekraïense luchtafweersysteem stond aan toen MH17 overvloog. Zegt de NAVO zelf!!
http://joostniemoller.nl/2014/10/brekend-navo-zag-oekraiense-luchtafweer-was-geactiveerd-bij-overvliegen-mh17/

**** Terwijl Oekraïne de Russische verdachtmaking altijd van de hand heeft gewezen dat het Malaysia Airlines-vliegtuig is neergehaald met een door het Oekraïense leger afgevuurde raket. Volgens de Oekraïense veiligheidsraad “is van alle raketten in ons arsenaal er geen één gebruikt”. Ook was de Boeing buiten het bereik van alle raketsystemen die Oekraïne in gebruik heeft, aldus een woordvoerder.****

http://www.spitsnieuws.nl/buitenland/2014/07/oekra%C3%AFne-wij-hebben-geen-raket-gebruikt

Lees hier deel 2